Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Brexit, och?

Av A.H. - 25 juni 2016 17:12

Så röstade de flesta på att Storbritanien skulle lämna medlemskapet i EU

Intressant att man i storstäderna ville vara kvar, men att man på landsbygd och i mindre städer ville lämna.

Det tyder, så vitt jag förstår, på att engelsmännen har samma problem som vi har i Sverige.

En eftersatt landsbygd och storstäder som lever, till ganska stor del, på finansverksamhet och liknade ludig verksamhet.

Där som här ett delat land

Men bortsett från att "London" kanske får finna sig i att bli en andra rangens fiffelstorstad så förändras inte så mycket egentligen.

Bara våra politiker "sitter still i båten" så löser sig allt.

Ja, det förstås, de måste hålla ett öga på den sk finansmarknaden så att inte aktörerna passar på att ta för sig utan att på ett eller annat sätt ersätta den politiska eliten.

Egentligen är det mest synd om de vanliga engelsmännen. De hade behövt EU:s minimiregler t ex för hur man beter sig på arbetsmarknaden.

Dessutom kanske våra politiker skall fundera över om befolkningarna i respektive länder kanske mopsar upp sig och ställer krav.

Men annars är det nog att säga som ungdomarna: Och?

 
 
Göran

Göran

27 juni 2016 15:33

Det finns OCKSÅ före detta jordbruksbygder där (som i Sverige) jordbruk inte längre går att leva på. De uppbär idag svindlande summor i EU-bidrag som de givetvis blir av med om Storbritannien går ur. Likaså tycks både skottarna och nordirländarna vilja lämna unionen med England om man går ur EU. Så kanske hela Storbritannien spricker innan det är färdigt! Och folket har ju uttryckt sin vilja, om än med knapp marginal.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

A.H.

27 juni 2016 16:53

Du har så rätt i att vi inte skall klaga på engelsmännen.
De har ju röstat om saken.
Skottland och någon mer del har ju varit självständiga riken förr, så varför inte? Det är deras beslut.
Drömmen om att vara oberoende var väl för stark för många engelsmän.
Förresten drar jag mig till minnes hur det gick när vi isolerade/bojkottade det som hette SydRohdesia. Landet blomstrade som aldrig förr när de blev tvingade att fixa sin ekonomi utan utrikeshandel.
Arbetslösheten sjönk och välfärdsfrågorna löstes på ett nästan svenskt vis. Man blev tvungen att luckra upp bojkotten för så fick det ju inte gå.
Kanske det är där vi har anledningen till att så många som bor utanför stor-London önskade lämna EU.
Men det viktigaste är att vi sitter ganska still i båten och att vi påminner våra politiker om att EU är ett projekt som skall gynna företagen, inte invånarna, i första hand.

 
app store optimization keywords

app store optimization keywords

15 november 2017 11:32

Tack för din blogg, där jag alltid kan hitta mat för tanken. Jag är glad att läsa dina artiklar. Det är ett stort nöje att läsa dina artiklar. Det är fullt av information jag letar efter.
Jag letar efter och jag älskar att skicka en kommentar att "Innehållet i ditt inlägg är fantastiskt" Bra jobb.

http://cpimobi.com/app-store-optimization

 
bath bench

bath bench

8 januari 2018 13:07

Thank you for sharing this wonderful news. I heard this news somewhere. But I don’t know from where. Here you have shared all the details and is very informative. This type of news articles helps us to learn more information. Share more information like this on the site.

http://https://www.bamedsupplies.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards