Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Valborgsmäss Oj-Oj!

Av A.H. - 1 maj 2009 08:40

Så var Valborgsmässoafton överstökad.

Tja kanske inte för alla.

Ont i huvudet och ånger över vad man gjort för många.

För av vad jag såg i vår lilla kommuns huvudort så är det en hel del tonårsföräldrar som skall fundera över sina "små".

Kanske fundera över vilka föredömmen vi vuxna är eller kanske hellre borde vara. För, förutom ett hiskeligt fyrverkeriknallande och "blariga" vuxna så översvämmades staden av en massa bilar. Cruising eller något sådant heter det. Hela staden låg insvept i ett tjockt bensin-dis. Man hade bensinsmak i mun, bensinlukt i kläder, motormuller i öronen vart man än gick. Och efter trotoarerna stod vuxna med små barn och beundrade alla stora amerikanska bilar med droppande avgasrör.

Det där med hälsa, miljö och spara och allt var putsväck. 


Jag vidhåller fortfarande att Vår Herre borde ha stoppat med skapelsen när han hade skapat elefanterna.

Människan var ett misstag.

Kanske blev vi till efter att han hade firat Valborg alltför fuktigt?

  





 
 
Tant Grön

Tant Grön

1 maj 2009 10:18

Sant sant... det hade nog varit bra att stoppa vid elefanterna! :o) Tyvärr gör nog evolutionen precis som den vill och utvecklingen pågår ju än - kanske avvecklas människan till slut... när vi inte behövs längre, precis som Dinosaurierna och Mammutarna.

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gubbfan

1 maj 2009 13:21

Du har nog rätt. Vi har en felkonstruerad hjärna. Den leder till att vi dör ut.
Evolutionen gör misstag.
Sedan om jag skriver "Vår Herre" ibland så må det vare mig förlåtet. Även för en ateist som jag måste det få vara tillåtet med bildspråk
och lek med begreppen.
Väl?

 
Ingen bild

Chris

1 maj 2009 23:32

Hehe ja... "Vår herre" söp nog till ganska ordentligt när han skapade människan!
Eller så var han hög som ett hus... Han kan ju inte varit riktigt klar i huvudet iallafall :-P

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

2 maj 2009 11:56

Jag säger som Ferlin...stjärnorna kvittar det lika;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Grön

2 maj 2009 21:41

Bildspråk funkar alltid, tycker jag! :o)

 
Flanören...

Flanören...

6 maj 2009 12:30

Fortsätter man tillåta dessa amerikanska bensinslukare så är risken för undergång uppenbar.
Tillhör dem som tror att summan är konstant, så det hade säkert blivit nån annan art som stått för det destruktiva.

http://nabbsjuan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards