Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Tankar kring skolstart

Av A.H. - 21 augusti 2009 19:25

Nu börjar skolan igen.

En del har redan börjat, en del börjar på måndag.

I vårt södra grannland har de redan hållit på i två veckor.

Jag skulle önska att det var något som alla barn och all personal längtade till.

Men jag tror inte att det är så.


En del oroar sig över hur de skall kunna räcka till åt alla, en del oroar sig över om de åter skall utsättas för mobbing från barn och/eller vuxna.

Vi spar in på personal, på läromedel, på skolmat, på lokalunderhåll osv och kräver samtidigt att barnen skall bli högpresterande.

Samtidigt skall barnen jämföras och betygsättas som de slavar de faktiskt har blivit. Det är inte konstigt att en del barn dukar under.


Någon frågade sin lilla sjuåring hur hur den första dagen i skolan hade varit.

Barnet svarade: Om jag skall vara ärlig mamma, så var det ett rent helvete!



 

 
 
Bea

Bea

22 augusti 2009 00:09


Det är väl inga problem att som lärare slå knut på sig själv!!! Trolla med knäna för att få allt att fungera. Det grejar vi lätt.

Om du bara visste vilka konstigheter vi gjort för att resurserna inte räcker till. I slutändan är det läraren som får lida för att han/hon inte räcker till. OCH INTE ATT FÖRGLÖMMA; ELEVEN SJÄLV, SOM UPPLEVER ATT HAN/HON MISSLYCKAS!

Skolan lägger grunden för så enormt mycket. Varför inte prioritera den?!

http://Beabloggar

 
Gubbfan

Gubbfan

22 augusti 2009 00:21

Jag förstår inte de prioriteringar som görs.
Det verkar som om inte politikerna kan tänka längre än näsan räcker.
Vi kommer tyvärr att få uppleva en situation liknande den man har i Japan med barn som inte orkar med att misslyckas, inte orkar med att bli sedda som de människor de är, utan hellre avstår från livet.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Joanne

Joanne

22 augusti 2009 02:38

Hoppas verkligen det blir bättre tills Sprattlarn ska börja..
Men ska väl inte hoppas på för mycket..

http://spratlarn.blogg.se

 
coz

coz

24 augusti 2009 08:49

OK "gubbfan"
Här är en till från "fjollträsk"
(Fast ville man bo här egentligen?)
Nä.
På nåt underligt sätt "fastnade" man här.
Du...förresten...verkar lite klok!
(Själv... har man ju undgått sådana plågor)
En liten finndjävel föddes man ju som....typ...)
Men...... anyway!
Man får väl ligga...som man bäddar?
Gäller inte det alla?
Ha det nu!
"I all välmening"
coz
Tur att människor finns....och helst äldre....som JAG respekterar....
och gråter ibland....för att min bästa vän (farfar) dog nyss....
hej.

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
g

g

25 augusti 2009 09:38

Jag kallar ibland Stockholm för Fjollträsk.
Hoppas att mina läsare/medbloggare inte tar illa upp. Det norrländska namnet på kungliga huvudstaden riktar sig främst mot en del beslutsfattare.
Själv är jag född på Vollmar Yxkullsgatan på Södermalm.
Väldigt många stockholmare är födda där.
Där låg nämligen Södra BB, den inrättning som efter min dotters födelse där, blev omgjord till Mariapolikliniken.
Hm......
För de som inte är bevandrade i Stockholms ungdomsvärld kan jag upplysa om att till Mariapolikliniken brukar många omtöcknade ungdomar föras för vård och tillnyktring.
Egentligen är jag förtjust i Stockholm som stad, dock inte i alla politiker som fösts ihop där. En del verkar, om inte direkt fjolliga, så åtminstone en bra bit från verkligheten.

http://gubbfan

 
Joanne

Joanne

25 augusti 2009 21:17

Jag gillar at gå in här och läsa!
Kommer mycket vetigt här och då måste jag ju göra reklam för dig!
Så fler kan gå in här och läsa och tänka lite!
=)

http://sprattlarn.blogg.se

 
coz

coz

26 augusti 2009 07:46

Har ju bott på Hornsgatan....så jag TROR att jag vet var vi rör oss nu....
Ha det bra nu "Gubbe"!
Och snubbla inte på parketten!
coz
(Och "Fjollträsk" är inget skällsord!)
Gonatt.

http://fader-coz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards