Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Personbilseländet och så Maud utanpå allt. Fy!

Av A.H. - 5 februari 2010 14:11

Saabaffären är ej ordentligt ihamn ännu. En massa tveksamheter med inblandning av rysk maffia gör att vi ännu inte skall andas ut.

Volvofacken vädrar fara vad anbelangar det kinesiska köpet. Det finns nog all anledning även där att vara orolig.

Fortfarande gäller rådet till bilarbetarna: Leta nytt jobb!



Som om nu detta elände inte räckte.  Maud har öppnat munnen igen!

Centerpartiet(fd.lantmannapartiet) har  några slags partidagar också.

Där har ledningen gått ut med två klara besked.


Det första beskedet:

Vissa tjänsteföretag skall gynnas med sänkt moms.

 Som gammal redovisningsputte och skatterådgivare ser jag eländeselände.

Hur dum får man vara? Vi hade förfärliga gränsdragningsproblem och skattefuskhärvor när vi hade skild moms i byggsektorn för ett antal år sedan. Vi har massor av problem i dag med att  vissa  bransher har lägre moms idag. Varför möjliggöra ännu mer fusk om man inte hör till fuskarnas skara själv?

Varför skall vissa gynnas och andra inte? Det självklara måste vara enhetlig moms eller ingen moms alls.

Det andra beskedet:

Sänkt anställningstrygghet och sänkta löner för unga.

Finns det någon som är så korkad att den tror att när man uppnår en viss ålder så vips får man kraftigt stärkt ansällningstrygghet och jättelyft av lönen?

Godtar man inte fortsatta skitvilkor så kommer man att ersättas av en ungdom.

Sätt olika grupper mot varandra. Söndra och härska. Det är makten det gäller.

Idéen är ju att ta bort arbetsfolkets trygghet och sänka den allmänna lönenivån. Det är alltså det gamla otrygga statarsamhället som är lantbrukerskans mål.


Detta mina vänner är vad vi har att vänta om vi inte lyckas kasta ut centerpartisterna från riksdagen!

Klara besked har lämnats!

 
 
Ingen bild

Mija

6 februari 2010 08:26

När Maud öppnar munnen så får jag nervösa sammanbrott! Finns inget vettigt som ramlar ur henne. Någonsin.

/Mija

 
Flanören...

Flanören...

6 februari 2010 16:28

Bra att höra från en som varit med förr.
Har också ett minne av det var ett getingbo med olika moms.
Tror du har helt rätt om ungdomslönerna med.
Varför betala mer när man kan få nya, friska, billiga?

Tror inte Maud bryr sig så mycket om konsekvenserna, just nu för hon en lamp med 4%-strcket, allt annat underordnas detta.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Gubbfan

Gubbfan

6 februari 2010 21:43

Vad gäller momsfrågan så undrar jag varför hon riktat in sig på frisörer och restauranger. Har inte riksdagsledamöterna råd att lägga håret och äta lunch med nuvarande arvoden?
Om kassan är skral (med 600 pix om året minst) så kanske man kan rulla upp testarna själv och ha med matlåda till jobbet.
Men man kanske är för fin för sådant som pöbeln sysslar med?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

23 februari 2010 22:56

När Maud O öppnar sin mun så säger hon samma saker hela tiden, det är bara som så att hon blandar lite i orden så dem kommer i en annan ordföljd, men annars är det samma skit hon rabblar. Jag får nästan hysteriska anfall när hon står där i rutan och munnen går som ett...ja just det.

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards