Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Värmecoma

Av A.H. - 1 juli 2010 14:28

Pga värmen är det lite torka på bloggfronten.

Hoppas att ni andra trivs i solskenet, hettan och bristen på regn.

Gubbfan återkommer så småningom.

 
 
coz

coz

4 juli 2010 05:16

hej gubben!
coz här...
annars då?
har du smällt?
just nu är det helt behagligt här i tumba.
19,2 grader...
jag har fått till lite korsdrag här i lägenheten..
(burspråk i köket vet du)
så det går ingen nöd på oss precis...
själv har jag förstått att du bor i hus?
får du nånting att fläkta där...?
(utom din egen andedräkt menar jag)
man blir lite avundsjuk du vet....
man har ju inte fixat för sig...
och nu är det snart slut...
så man får väl ta skeden i vacker hand och gilla situationen som den är...
(situation stockholm)
ha det gott därute nu!
(och hoppas sommaren håller i sig!)
hej.
coz

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
Gubbfan

Gubbfan

4 juli 2010 15:00

Vad gäller temperatur så är det 30 grader inomhus, trots korsdrag. Aningen för varmt.
Avundsjuk angående hus skriver du. Nja, var inte det!
Vi har egen brunn, ca 50 m djupt borrat i trasigt berg med massor av järn och mangan.
I veckan var det dags med pumptrassel igen.
Den här gången slutade det med att borrhålet skulle spolas och ny pump med åtföljande elektriker- och rörmokararbete inhandlas.
Ännu inte betalt, men efter en vecka utan vatten är 30 pix inget man protesterar mot. Man protesterar inte alls.
Tur att bankerna låtsas vara snälla mot en pensionär. De räknar med att få låna ut minst 100 till när avloppet skall göras om snart. Lån som skall betalas med svindyr ränta eftersom gubbfan har låg pension och inte har råd med hög ränta så måste de kompensera sig för eventuella risker och ta ut extra hög låneränta.
Så var inte avundsjuk.
Jag är avundsjuk på alla som bara har att ringa på hyresvärden om något är fel.

Jag hoppas förståss också att sommaren håller i sig fast med regn. Solskenet ger bara en massa människor malign melanom, basaliom, epitelcellscancer, solfeber, förstörda hjärnceller, dåligt omdömme osv.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bea

4 juli 2010 22:54

Haha! Du är så rolig! Syftar på din kommentar ovan! Jaså, du vill ha regn? Jag kan inte påstå att jag är något större fan av värmen, men jag måste säga att lite solsken är ju skönt....

Må så gott i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards