Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Wikileaks En alldeles utmärkt historia

Av A.H. - 30 november 2010 08:40

Man läcker uppgifter i massor just nu om USA:s utrikespolitik, diplomater och allmanna svineri.

Jag tycker att det är bra, riktigt bra.

Jag hoppas verkligen att man i framtiden kommer att läcka en massa om Sverige och svensk politik, såväl inrikes som utrikes.

OK, diplomater av olika dignitet inklusive vår "kung Bildt" gnyr men det är väl klart, ingen vill väl bli avslöjad som  den gris man är.  Man vill ju så gärna, åtminstone i sina egna ögon, vara hederlig.

Kanske kan det hela leda till att politiker och högre tjänstehjon slutar betrakta sina medmänniskor som mindre kloka. Kanske kan det bromsa politikerföraktet, alltså det förakt som politiker så gärna visar för verklighetens folk.


Det som oroar mig mest är den stackarn som satte igång det hela.

Stackarn?

Jo han är en hjälte i mina ögon, men han kommer att få betala dyyyyyyyyyyyrt för Wikileaks. Man kommer att jaga honom för att hämnas.

Efter en massa riggade processer kommer man att fixa till någon slags dödsstraff, t ex genom diverse sjukdomar, olyckor eller självmord.

Det är möjligt att man verkställer det hela innan man dragit igång för mycket processande.

För hämnas vill man, var så säker!

Så lågt står många av världens ledare.


Tills dess får gubbfan fortsätta att försöka få fram hur man rent ekonomiskt kan stödja Wikileaks och Julian Assange.

För det är det värt.

 
 
pinkozzy

pinkozzy

30 november 2010 09:58

Som du vet håller jag inte med dig. Om detta läckage skulle inskränka sig till att visa upp USA med byxorna nere så vore det väl OK. Tyvärr kan detta dock bli mycket allvarligare än så. Det kan om det vill sig riktigt illa innebära nya krig eller att gamla inte avslutas. Det kan innebära att förestående fredsförhandlingar i världen försvåras. Det kan innebära att din privatekonomi påverkas om vissa bankdokument visas. Vi har inte sett slutet på detta, utan bara början tyvärr. Men vi lär nog märka resultatet av denna läcka under det närmaste halvåret. Håll i hatten, det kan bli djävligt blåsigt.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

A.H.

30 november 2010 11:36

Nja, nu vet staternas ledare säkerligen om vad man tycker om dem på diverse håll.
De är ganska hårdhudade och har i de flesta fall gått över lik för att nå sina positioner.
Grejen är den att befolkningarna kan få upp ögonen för vad för ledare de har. Det hotar maktpositioner för politiker och företag.

Vad gäller bankdokument så sitter praktiskt taget allt du har på banken löst redan idag.
Frågan är om inte madrassen är säkrare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards