Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Schlagerfestivalen

Av A.H. - 10 maj 2014 17:35

Det är schlagertävling i kväll igen.

Åh Herre Gud, låt inte det svenska bidraget vinna.

En final i Sverige nästa år blir dyrt

Det finns bättre sätt att använda licenspengarna.

Dessutom sjunger artisterna illa till förfärliga komp ofta med larviga doare och dansare.

Låt oss slippa eländet


Så...

Milde Herre Gud låt något annat land vinna!

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

11 maj 2014 18:44

Är du mer nöjd nu efter tävlingen...
Eftersom jag inte följde tävlingen har jag dock ingen åsikt i sak om vem som var "bäst" eller troligen mindre dålig...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

A.H.

12 maj 2014 00:13

Det kändes skönt.
Jag antar att det var rätt oljud som vann, eftersom det fick mest röster.
Det som irriterar mig är att så mycket pengar används på jippot. Det är pengar som skulle kunna användas till att anställa mer personal till äldreboenden, till att bygga ut omsorgen om äldre och/eller funktionshindrade.
Någon sa mig att det hade kostat mer än 100 miljoner för danskarna.
Eftersom jag har en väldigt färsk erfarenhet av dansk äldrevård, så anser jag att där skulle pengarna verkligen ha behövts till bla mer personal.
Sedan undrar jag ju om jag håller på att bli en smula rubbad som såg slutet, fr o m nr 23.
Ville bara se hur det gick för hen från Österrike.

 
Pinkozzy

Pinkozzy

15 maj 2014 10:56

Själv satt jag i ett plan under sändningen och slapp eländet. Men eftersom alla skrev upp vinnaren så mycket, så lyssnade jag på honom/henne/hen via Youtube. Jag hade stora förväntningar, men fick höra någon form av Bondlåt från 60-talet som lät lite som Shirly Bassey. Totalt ute. Det som gjorde att låten van var väl att det kom ut en orakad "karl" i kvinnokläder. Nothing else.

http://www.pinkozzy.bloggplatsen.se

A.H.

15 maj 2014 13:17

Samtliga bidrag lät ... (ett riktigt fult ord får du tänka dig)
Sedan var en massa människor politiskt korrekta i sitt röstande.
Jag tycker att SVT skall lägga ner hela schlagerjippot

 
Ingen bild

Bea

16 maj 2014 23:40

Jag orkade inte ens se eländet. ;(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards