Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Lars Ohly

Av A.H. - 9 september 2010 08:06

Blev visad en intervju med Vänsterledaren.

Intervju och intervju?

En reporter från SVT hade, enligt vad han sa, jagat Ohly i flera dagar och till slut  lyckats fånga in bytet i någon korridor.

Han frågade något om kvinnorepresentationen i Vänsterpartiet. Det var en fråga som Ohly svarade på att det får de vända sig till partisekreteraren för det kunde han inte. Men reportern fortsatte likt en barnunge att tjata om det, trots att han fick samma svar.

När så Ohly gått därifrån, en 5-10 meter sa han till den som han hade sällskap av något om att reportern saknade vanligt folkvett eller något liknade.

Jag uppfattar det som en väldigt mild omskrivning av en, som jag uppfattade, ovanligt dum reporter.

Det kan inte vara lätt att vara kändis i något sammanhang om reporterns uppträdande är det vanliga i den yrkeskåren.

Döm om min förvåning, när jag tittar på Aftonbladet.se nu på morgonen och finner att det är en stor grej.

Men nog finns det väl viktigare saker att skriva om?

Eller vill de få folk att förstå att reportrar är en sort som man skall akta sig för eftersom de inte förstår så mycket. Vanlig svenska t ex.


Det måste finnas så mycket annat som är klokt och av betydelse. T ex hur man hjälper folk vid röstningstillfällena. En mycket svår balansgång för de engagerade partimedlemmarna. Man vill ju så gärna ha rösterna samtidigt som valhemligheten är så viktig. Vid varje val är det någon som trampar över linjen.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

9 september 2010 09:15

Detta gjorde mig givetvis nyfiken. Det som var riktigt intressant var rubriksättningen:

"Ohlys utbrott"

Inslaget är två minuter och under hela denna tid LER Ohly.

Ohly är uppenbarligen farlig och måste misskrediteras för att partiet skall bli mindre

Det är den här typen av inslag som visar att även journalister måste få en bra utbildning...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

9 september 2010 11:06

Reportrar har blivit ett djävla pack som bara letar scoop. För att nå dit kan de numera kliva över lik. Finns ingen yrkesmoral i den kåren inte.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Xecute

11 september 2010 21:42

Återigen, dra inte alla journalister över en kam, tack. Jag drar inte alla män i en viss ålder över en kam.
Inslaget: Skrattretande komiskt, precis som du beskriver fanns inget utbrott. Bara en reporters sårade fåfänga som resulterade i baktalande av Ohly. Dåligt! Oproffsigt! Men sedan när är kvällstidningarna m fl TV-kanaler kända för proffsighet.............

A.H.

11 september 2010 23:42

Fel av mig att bunta ihop dem. Det finns en massa duktiga, seriöst arbetande journalister.
Det är bara synd att klantskallarna syns mest.
Deras yrke är ju så viktigt för oss vanliga människor.

 
Ingen bild

Mija

11 september 2010 22:17

Reportern ifråga var lika ohyffsad när han intervjuade Anki Ahlsten, som är partisekreterare. Hon fick dessutom en massa bortklippt som hon sagt.

 
Ingen bild

Xecute

12 september 2010 20:20

Sorry, jag var otydlig. Min kommentar om att bunta ihop journalister var riktad till den som skrivit innan mig...
Tyvärr är det ju så i alla kategorier; klantskallarna syns mest. Och det är lätt att trilla dit på det, det gör jag också. Särskilt när det gäller feminister... :-p Men hoppas att jag aldrig blir så extrem som SD som verkligen har dragit konsten att dra alla över en kam till sin spets. *kräks*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards