Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

En påse med tid

Av A.H. - 4 oktober 2009 08:09

Jag önskar jag hade tid.

Tid.

Tid att slösa på mina nära och kära.

Tid att ösa över alla jag möter.

Tid att leva.

Tid som inte bara rinner ur mina händer.

En påse med extra tid.

 
 
Tant Grön

Tant Grön

4 oktober 2009 11:44

Tid HAR man inte - den TAR man sig!! :o)

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Joanne

Joanne

4 oktober 2009 12:41

Ja, 12 timmar till per dygn, minst.
Tid är det dyrbaraste vi har.

http://sprattlarn.blogg.se

 
Ingen bild

Gubbfan

5 oktober 2009 07:20

Nej, Tant Grön!
JAG tar inte MIG tid.
Tid har man, man tar inte tid.
Men, jag ville att jag hade en liten påse extra tid.
Tid som jag kunde ge till alla föräldrar som stressar iväg med sina små till förskolor för att sedan stressa iväg till sina arbeten.
Tid som jag kunde ge till alla lärare i våra skolor som inte hinner ta sig an alla barn som behöver mer stöd än lärarna hinner, även om de slog knut på sig själva.
Tid som jag kunde ge till den gamle mannen där på hjärtintensiven. Han som ännu inte hunnit bli klar med sina närmaste utan har massor av missförstånd som skall redas ut.
Tid som jag kunde ge till den unga kvinnan där på onkologen, hon som har två små barn där hemma.
En liten påse med extra tid att ge till alla de som så innerligt behöver mer tid.

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

5 oktober 2009 08:44

Hm...ja tiden lider inte, det gör människorna.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Joanne

Joanne

6 oktober 2009 19:31

Åh det gör inte en sak att du skriver.
Jag blir bara glad!

Precis som du skriver så kommer jag inte lägga ner ammningen.
Jag ger henne den gröt hon vill äta, men inte mer än det som står som smakisar på paketet.
Burkmaten kommer jag låta bli i mesta möjliga mån då jag själv som bebis tydligen inte tålde dem.

På återkontrollen så sa hon att jag hade järn som en hel karl och mjölk dricker jag själv som en kalv.
=)

Tycker inte heller om när bebisar ser ut som stoppade korvar och tyvärr idag så är det mer regel än undantag.
Som jag skriver så känner jag mig bättre till mods nu än i början med hennes vikt.
Sålänge jag ser att hon mår bra så tänker jag inte oroa mig.
Ersättning täcker jag inte ge henne så länge jag ser att hon mår bra oavsett vad bvc tanten tycker.
=)

Be inte om ursäkt för att du skriver på min blogg!
Jag blir väldigt glad varje gång du gör det nämligen!

http://sprattlarn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A.H. - 4 juni 2017 17:47

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:26

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Av A.H. - 4 juni 2017 17:14

Jag har inte internetförbindelse längre. Telia stängde ner telestationen för ett halvår sedan. Eftersom jag bor i mobilskugga blev det lite problematiskt med bloggningen. Att det här inlägget blir till beror på att mina snälla barn lånade mig en ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards